5 фундаментални цели, които да си поставяме преди стартиране на SEO кампания

15.11.2016

SEO оптимизацията определено е такъв тип стратегия, която се осланя на планиране. Това, което планирате в началото на кампания е ключово за ефективното протичане на цялата кампания. Ако първите ти цели са грешни, е възможно да загубите време и енергия в преследване на резултати, които нито са ви полезни, нито ще ви върнат обратно вложените ресурси.

 

Ако искате да започнете правилно вашата кампания, имате нужда от няколко основополагащи цели, за да сте сигурни, че тръгвате в правилна посока. Ето и списък с 5 такива цели:

 

  1. Аудитория

Изборът на аудитория не трябва да ви звучи никак лесен. Още повече, ако досега нямате идея към кого е насочен вашият бранд. Вероятно обаче вие имате идея как изглежда профилът на вашите потенциални потребители, готови да закупят продукта, който им предлагате. Но тук си говорим за търсачки и факторите, които се взимат под внимание за по-различни. Например, има ли сегмент във вашата аудитория, които е по-склонен да използва търсачките от друг. Имате ли голям конкурент, който има монопол над конкретен сегмент от аудотирята ви.

 

Не планирайте само с мисълта за демографските фактори - възраст, пол, образование, националност и т.н. Разширете обхвата като се фокусирате върхи нагласите и настроенията на вашите потребители. На коя фаза от процеса на покупка се намират. Какви очаквания ще имат, когато използват търсачките. Оформете тези цели внимателно, като имате предвид, че вероятно те ще определят развитието на остатъка от стратегията ви.

 

  1. Ниша

Следващата стъпка ще е да се спрете на конкретна ниша. Това е от изключителна важност като се има предвид, че SEO е високо конкурентна стратегия. A и ще става все по-конкурентна с времето. Възможно е с достатъчно пари, време и ресурси да се позиционирате в “основните” пространства сред резултатите на търсачките, но не забравяйте, че големи корпорации и организации са се борили за тези позиции с години. Вместо това може да сте хитри в подхода си и да потърсите ниша - високо специализирана област с по-малка популярност и конкуренция в дадения момент. Проучете внимателно и сравнявайте своя бизнес с този на конкуренцията. Защо сте уникални? Какво можете да предложите на вашата аудитория, което никой друг не може?

 

Това в общи линии се свежда до предлагане на нещо уникално на аудиторията, таргетиране на уникален потребителски сегмент или предлагане на уникално съдържание. Но каквато и да е вашата тайна подправка, тя трябва да ви позиционира винаги една крачка пред конкурентите.

 

 

  1. Ключови думи

 

Ключовите думи са много важна (въпреки, че често биват грешно дефинирани) част от SEO оптимизацията. Както в миналото, така и днес те са изключително съществена част от успеха на всяка кампания, макар и използвани по по-различен начин от преди. След пускането на семантичния алгоритъм Google Колибри (пуснат е 2013г.) много неща се променят и фокусът се измества повече към значението на търсенето. Трябва да знаете, че ключовите думи и съдържанието, които поставите в началото, ще диктуват мощта на крайните ви резултати.

 

Трябва да откриете баланса между ключови думи с висок обем на търсене и ключови думи с ниска популярност, но в същото време трябва да изберете думи, които се вписват
във вашата ниша и са релевантни за таргет аудиторията ви. Да, по-лесно е да го напишеш, отколкото да го изпълниш. Направете изчерпателно проучване и си осигурете опции като направите по-широка селекция.

 

 

  1. Трафик

След като вече сте палнирали аудиторията, нишата и правилните ключови думи, вече трябва да имате по-ясна идея за вашата цялостна стратегия. Моментът е на ваша страна, но трябва да сте внимателни да го задържите - с какъв интензитет да екзекутирате вашата кампания. Например: може да знаете какъв тип съдържание искате да покажете или кои линкове да оптимизирате, но в какво количество ще ги предоставите? Колко пари ще инвестирате? Основната ви грижа тук е общият органичен трафик. Колко бързо можете да достигнете до целевите цифри?

Ако разберете влиянието на тези фактори в същността им, това ще ви осигури по-бързо необходимите ресурси и ще можете да зададете базова мярка за измерване на успеха на вашата кампания.

 

 

  1. Коефициент на успевамост*

Коефициентът на успевамост не е техническа част от SEO стратегията ви. Оптимизирането на тази метрика за вашия сайт няма да има пряко позитивно влияние върху позицията ви в търсачките. Но коефициентът на успеваемост е своеобразен измерител на евентуалните ви приходи от SEO кампания. Да кажем, че имате 5000 посетители от органично търсене на месец, но не успявате да монетизирате нито един от тях - тогава ресурсите, които сте вложили в кампанията ще са напразни.

 

Хубаво е този компонент да се счита за фундаментален за всяка една SEO кампания. Мислете какво е необходимо да увеличите коефициента на действителните купувачи от потенциалните такива. Ефективен подход за случая са “A/B” тестове. Кои от тях са най-подходящи за успеха на вашата кампания?

 

Не е лесно да облечеш в цифри тези основни таргет метрики още в самото начало. Определено по-лесно е направо да пристъпиш към стратегията и тактики с бързо проучване на пазара, но винаги имаш и елемент на догатване. Въпреки, че е препоръчително да определяте тези основни цели в началото на кампанията, съществува и момент на гъвкавост. Ако забележите, че една от целите не постига резултатите, които сте си поставили или надценавяате/подценявате способността си да ги постигнете, можете да ги преосмислите в последствие.

 

Не става върпос за фиксиране на определн курс на действие, а по-скоро за поставяне на основи и рамки на вашия растеж.

 

*Коефициент на успеваемост = Conversion Rate. Термин от английски език.

7 грешни SEO практики, които да оставим в миналото

25.08.2016

7-SEO-mistake-to-avoid

                         През последните години маркетолози и SEO експерти непрестанно изреждат списъци с лоши практики при оптимизация на сайтове и съдържание. Някои от тях са страхотни примери и е съществено важно да спазваме, докато други обаче, се изчерпиха откъм актуалност и синхрон с новите технологии. И нормално, маркетинговите среди се развиват с непрестанни бързи темпове, а ние, маркетолозите, следваме нововъведенията и бързаме да ги приложим на нашите проекти, защото най-добре знаем, че колкото по-бързо реагираме, толкова по-голяма крачка пред конкуренцията на пазара ще направим. Нека да загърбим миналото и да заживеем изцяло в настоящето. С което ви споделяме и 7 грешни SEO практики, които да загърбите.

Съдържание без текст?!

30.11.2015

1

Когато се спомене думата „съдържание“, повечето хора си представят текст и по-точно писане на статии. Именно, със статиите идват и едни от най-големите разходи в SEO оптимизацията, особено ако говорим за конкурентна ниша, за която статиите е препоръчително да са дълги и с голяма стойност за читателя.

Безплатни уеб ресурси при SEO на сайта Ви

27.11.2015

1

Ако SEO е материя, която Ви е интересна и искате да се образовате поради една или друга причина, това няма да Ви коства пари, но ще трябва да се заредите с голяма доза търпение и да сте наясно, че поне в началото ще има неща, които няма да Ви бъдат ясни. В тази статия ще разгледаме някои онлайн инструменти, които можете да използвате безплатно. Някои от посочените инструменти имат и платена версия, но за начало спокойно можете да ползвате безплатната.
 

Един от най-важните фактори в алгоритъма на Google е бързината на зареждане на Вашия уеб сайт. Gtmetrix.com ви дава бърза и ясна представа за всички елементи на всяка страница, която въведете в него и съвети как да ги оптимизирате, за да бъде сайта Ви не само полезен със съдържанието си, но и да зарежда бързо.

SEO в миналото и днес

25.11.2015

1

Днес светът и икономиката му се движат и благодарение на интернет. Продажбите в мрежата отбелязват всяка година все по-високи върхове. Всяка компания е длъжна да присъства във виртуалния свят, ако желае да извлече допълнителни ползи за бизнеса си. С изграждането на фирмен уебсайт тя заявява своето присъствие в мрежата, но не всичко се изчерпва със самото му създаване, важна част от бъдещият му успех е правилната SEO оптимизация и спазването на добрите практики.

Използване на социалните мрежи при SEO оптимизация

23.11.2015

1

Преди години при SEO оптимизация се разчиташе основно на линкове, които добавяше самия оптимизатор, днес картинката е доста по-разнообразна, давате право и на всички останали потребители да споделят Вашето полезно съдържание в социалните мрежи, които са силно посещавани в световен мащаб. Те са с високи показатели като PR (пейдж ренк) и PA (пейдж ауторити), които са в основата на алгоритъма на търсачките. Освен шерването (споделянето) от потребителите, те могат и да харесват (лайкват) всеки линк (снимка, видео), който са счели за полезен и одобряват неговото съдържание. Присъствието Ви в тези мрежи е задължително, ако желаете да израствате в интернет бизнеса с всеки свой проект.

Добри и лоши линкове в днешната SEO оптимизация

20.11.2015

1

Добрите линкове при SEO оптимизация.
 
Вероятно се досещате, че добри могат да са всички линкове, които идват от стари сайтове, които са се доказали многократно в мрежата пред потребителите си и разбира се търсачките. Те имат обикновено дълга история (поне няколко годишна) висок PR (пейдж ранк), PA (пейдж ауторити) и имат добър линк-профил от подобни на тях сайтове. Тежестта им позволява да „избутват“ всеки линкнат проект подобаващо, но разбира се не трябва да забравяме и задължителното постепенно развитие, което ще донесе желания ефект.

3 инструмента за проверка на беклинкове

18.11.2015

1

Почти всеки сайт в днешни дни се нуждае от правилна и продължителна оптимизация. Това се налага, заради постоянните промени в алгоритъма на Google. Уникалните текстове за уеб проектите и On-page SEO-то са недостатъчни сами по себе си, за да се класирате на желаните челни места и за това винаги се добавят хиперлинкове сочещи към страницата, която се оптимизира. Сайтовете, в които се добавят линкове обикновено се проучват дали са „надеждни“, като се анализират много техни параметри, например колко стар е самият домейн, колко входящи и изходящи линкa, PR (пейдж ранк), PA (пейдж ауторити) и други.

6 често срещани грешки при оптимизацията на сайт

10.10.2015

1

1. Прекалено много плъгини
 
Плъгините дават шанс на потребители, без технически умения да добавят интересни и полезни функции към сайта си. Проблемът е, че колко повече плъгини добавят, толкова повече време му трябва на уебсайта да се зареди, което води до по-бавен сайт, а както знаете един от най-важните фактори за класиране в Google е бързината на зареждане на сайта. Другата причина да не прекалявате с плъгините е, че много от тях крият линкове към създателите си, по този начин- инсталирайки плъгин, вие слагате и линк към друг сайт без да знаете. Използвайте плъгини, които наистина са Ви необходими.

5 съвета при писане на блог пост

09.10.2015

1

1. Заглавието е важно
 
Чували ли сте българската поговорка: „По дрехите посрещат, а по ума изпращат“? В света на дигиталния маркетинг, можем да я преформулираме като: „По заглавието посрещат, а по съдържанието изпращат“, с тази разлика, че ако нямате добро заглавие е твърде вероятно никой да не си направи труда да прочете текста под него.