7 грешни SEO практики, които да оставим в миналото

7-SEO-mistake-to-avoid

    През последните години маркетолози и SEO експерти непрестанно изреждат списъци с лоши практики при оптимизация на сайтове и съдържание. Някои от тях са страхотни примери и е съществено важно да спазваме, докато други обаче, се изчерпиха откъм актуалност и синхрон с новите технологии. И нормално, маркетинговите среди се развиват с непрестанни бързи темпове, а ние, маркетолозите, следваме нововъведенията и бързаме да ги приложим на нашите проекти, защото най-добре знаем, че колкото по-бързо реагираме, толкова по-голяма крачка пред конкуренцията на пазара ще направим. Нека да загърбим миналото и да заживеем изцяло в настоящето. С което ви споделяме и 7 грешни SEO практики, които да загърбите.

1. Създаване на микросайтове или разделяне на домейните

Много често срещана SEO практика, чиято цел е да привлече строго таргетирана аудитория за минисайта и неговото специфично съдържание. Обикновено тези домейни са и обогатени с прямотата на ключовите думи, които планираме да използваме като tentsofbulgaria.bg, traveltosunnybeach.bg или handmadebracelets.com. И разбира се съдържанието на микросайта ще съдържа всички тези ключови думи на най-подходящите позиции за това. И не се лъжете, този подход ще доведе до резултати. Най-значимият позитив е, че домейнът ще добие авторитетност много по-бързо, отколкото, ако се борите със сайт със сложна архитектура. Но това, което препоръчваме е да фокусирате всичките си усилия на едно място, използвайки най-добрите техники за достигане до висок ранк за цялото съдържание, което имате.

2. Липса на стратегия при “линкбейт”

Някои все още го използват. Може би защото онлайн маркетингът, кънтент маркетингът и фокусът върху съдържанието като цяло, станаха много популярни и примамливи за инвестиции. Много SEO специалисти продължават да влагат средства и усилия в абстрактен и хаотичен линкбейтинг. Целта е да се докара възможно най-много входящ трафик. Но какъв е смисълът от количество, когато то не е подплатено с качествено съдържание и потребителите остават разочаровани от това, което откриват на сайта. Отделяне на време и знание върху създаването на качествено съдържание увеличава шансовете на вашия бранд да пробуди позитивни и приятни асоциации у потребителите ви. Проучвайте, анализирайте и правете изводи. Изследователският журнализъм е фундаментален за вас не само защото в момента е модерен.

3. Пренасищане с ключови думи

В миналото ключовите думи бяха силен показател за успешно за търсачките съдържание. Обикновено след приключване на проучването за ключовите думи ви се иска да включите всички колкото е възможно по-често. Но съдържанието остава приоритет. Не правете компромис със него, за да отговорите на теоретичните изисквания на някой туториал, книга или просто приятелски съвет. Авторитетът на вашия домейн също се срива. А освен всичко алгоритъмът на Google се промени в последните години, придавайки по-малка SEO значимост на ключовите думи, отколкото в миналото.

Ако искате да достигнете до хора пишете за хора. Добър старт е да си намерите добър редактор, който съсредоточено да създава само съдържание спрямо целите на проекта ви.

4. Дублиращо съдържание

Последните дни често срещаме популярни брандове да се осланят на SEO стратегии с дълго и подробно съдържание, с цел подобряване на ранкига. А от своя страна търсачките категоризират уебсайтове със статии от под 300 думи като нискокачествено, което пък води до нисък ранкинг. Задължително е поне някои от текстовете по вашия сайт да достигат 1,500 думи, да са форматирани удачно и да имат оптимизирано и уникално визуално съдържание.

Заличаване на дублиращото се съдържание е един от най-бързите методи за защитаване на един сайт от евентуално пренебрегване от страна на търсачките. И въобще не трябва да споменаваме колко неетично и незаконно е копирането на чуждо съдържание. Дори и в случаите, в които вашият бизнес модел изисква дублиращо се съдържание, колкото и да сте го премислили и планирани, такова действие си остава с рискова възвращаемост.

5. Таргетиране на грешна аудитория

Не обезценявайте вашата маркетингова стратегия като влагате всичките си усилия върху перфектния клиент. От SEO гледна точка най-важната ви аудитория не са клиентите, а структурите с авторитетно онлайн присъствие в очите на Google. Със сигурност ще извлечете най-много от вашата кампания, ако таргетирате достоверни, значими и престижни сайтове. Релевантността обаче също е важна. Ако голям сайт за мода включи препратка към вашия, който е за дрехи втора употреба или продажба на семена за селско стопанство, много е вероятно потребителят да не остане доволен.

6. Пренебрегване на социалните мрежи

Социалните мрежи вече не са опция по желание. Те са задължителни. Ако хората не могат да ви намерят там където са - в най-популярните медии и платформи за комуникация като Facebook, LinkedIn или Twitter, те със сигурност ще поставят под въпрос вашия авторитет. А социалните мрежи са страхотен канал за споделяне на съдържанието, върху което сте работили толкова дълго време и сте оптимизирали на вашия сайт. Споделяне на съдържанието ви автоматично означава повече места за Google, на които да ви открие. Потенциалните ви потребители също ви намират често и на различни места. Изграждане на силна аудитория в социалните мрежи е прекрасен подход и за увеличаване на разпознаваемостта на вашия бранд.

7. Неизползване на аналитични инструменти и Google Webmaster Tools

Всъщност целта на Google е да помогне на вашия сайт да успее. Google ви дава цялата нужна информация, за да изградите уебсайт, който вашите потребители да обичат. Безплатният пакет на Webmaster Tools ви дава възможност да знаете какво се случва с вашия проект по всяко време. Може да намерите информация за евентуални грешки, които сте допуснали или пък важни съобщения от Google като предупреждения и препоръки. Но освен това получавате и огромен брой инструменти за диагностика и оптимизация на съдържанието ви. От Google Webmaster Tools може да получите информация за броя на индексираните страници на вашия сайт или дали имате дублиращо се съдържание на сайта ви и как да го поправите. Не се лишавайте от Google!

Запознавайки ви с тези седем остарели SEO практики очакваме да загърбите тези от тях, които все още използвате и да започнете да се наслаждавате на успеха на вашия сайт. Впуснете се смело, изследвайки новите тенденции и бъдете крачка пред конкуренцията!

Коментари