Добри и лоши линкове в днешната SEO оптимизация

1
Добрите линкове при SEO оптимизация.


Вероятно се досещате, че добри могат да са всички линкове, които идват от стари сайтове, които са се доказали многократно в мрежата пред потребителите си и разбира се търсачките. Те имат обикновено дълга история (поне няколко годишна) висок PR (пейдж ранк), PA (пейдж ауторити) и имат добър линк-профил от подобни на тях сайтове. Тежестта им позволява да „избутват“ всеки линкнат проект подобаващо, но разбира се не трябва да забравяме и задължителното постепенно развитие, което ще донесе желания ефект.


Няколко примера за уеб сайтове, които е желателно да Ви линкнат.


Уикипедия – линк от нея


Реално той има наистина голяма тежест пред търсещите машини. Това е така, защото енциклопедията се смята за един от най-големите онлайн проекти, които имат огромна база данни (текстове и медийни файлове, снимки, видео), които се подкрепят с факти от достоверни източници. Позоваването на вашия уебсайт в нея или хиперлинк към него би помогнало в бъдещето му класиране, особено ако публикацията, в която е поставен линк е релевантна на вашето съдържание.


Тематични сайтове във вашата ниша


Пример – Вие притежавате уебсайт за продажба на алуминиева дограма, линк от подобни сайтове или сходни в същата ниша със сигурност ще допринесат за по-доброто класиране, но единствено ако имат висок PR и PA и качествено (уникално) и полезно съдържание, което се обновява често.


Новинарски сайтове


Обръщаме внимание, че не става въпрос за всички уеб проекти, които наричат сами себе си „новинарски сайт“, а тези, които са брандове наложили се през годините, пример за това са българските Стандарт, 24 часа, Блиц, Вести.бг, Днес.бг и други. Ключовото при техния линк-профил е, че те имат страшно много входящи линкове от потребителите си, които намират интересни публикации и ги споделят в социалните мрежи, във форуми или в блоговете си. Линк в тяхна публикация или платен PR материал би повлиял благоприятно при изкачването към върховете в резултатите на търсачките.


Заключението, което можем да направим е, че всеки авторитетен сайт, който има сходно съдържание (в публикации или изцяло тематичен), би ни помогнал при SEO оптимизация.


Лоши линкове, които са нежелани при правилната SEO оптимизация.


Новите уебсайтове с нисък PR и PA могат да не донесат подобрение в класирането Ви. Въпреки уникалното си съдържание, когато те нямат добър линк профил (от авторитетни сайтове) и дълга история в търсачките, линковете от тях може да нямат осезаем ефект върху класирането или дори да донесат негативен ефект.


Тези с много изходящи линкове на страница (линк ферми) също няма да направят нещо положително за проекта Ви. В последните години алгоритмите на търсещите машини старателно ги игнорират или дори се отнасят негативно към всеки добавен сайт в тях.


Сайтове с копирано съдържание. Те обикновено се включват в спамерски модели на работа, като очакват трафик единствено от социалните мрежи. В подобни не е добър вариант да се добави линк към Вашия сайт, защото могат във всеки един момент да бъдат деиндексирани от търсачките.


Уебсайтове, които нямат нищо общо с вашата ниша. Пример – вашият сайт за продажба на врати е линкнат от сайт за детски песнички. В подобни случаи дори линкващият сайт да е с висок PR и PA също може да Ви навреди.


Хиляди линкове за денонощие, това дори не си го помисляйте, дори линковете да са от авторитетни сайтове, огромния брой връзки към проекта Ви може да причини сериозни наказания от търсачките, дори деиндексиране.


Линковете от сайтове с незаконно съдържание (музика, кракнати програми, зловредни кодове или подобни) също са задължителни за избягване. Търсачките са длъжни да се вписват в законите на всяка държава и със сигурност няма да извлечете полза от подобни, а само проблеми.


Заключението е, че всичко, което е без авторитет, незаконно, автоматизирано, копирано съдържание или такова, което е с цел манипулиране (огромния брой линкове в една страница) ще донесат само минуси и не бива да се включват в една правилна SEO оптимизация.

Коментари