Off-page серии: Link Building Одит

a2
Оптимизацията за търсачки е процес, който може да се обърка и да има негативен ефект върху даден сайт. Често сме свидетели на това как цели онлайн бизнеси изчезват за по-малко от ден заради грешни SEO техники. В тази статия ще обсъдим линк одитите и начина, по който те трябва да бъдат изпълнени.


Първата стъпка е да съберете информация за линк профила на Вашия сайт, това може да стане чрез Google Webmasters Tool като отидете в Search Traffic – Links to Your Site.  За жалост от Google представят само извадка от информацията, която те имат за Вашите линкове и заради това препоръчваме да използвате външни инструменти например Ahrefs или Majestic.


След като имате информацията за линковете си, трябва да анализирате качеството на всеки линк по отделно. Ако линкът има една от характеристиките, посочени по-долу, добавете го в отделна таблица, която ще използваме в последната стъпка.


  • Линк от неиндексиран домейн – това може да бъде знак, че въпросният сайт има наказание т.е. не е авторитетен в очите на Google


  • Линк обграден със спам съдържание – тук трябва да оцените до каква степен съдържание заобикалящо линка Ви допринася за развитието на Можете да използвате copyscape.com, за да проверите дали съдържанието на сайта присъства на други места в интернет.


  • Линк от сайт, на който има вирус – използвайки Google Chrome, можете да разберете дали сайта е заразен. Обикновено Google Chrome не отваря заразени сайтове и вместо това показва предупредителен знак на червен фон.


  • Линк от сайт, който съдържа скрити линкове – ако сайтът съдържа скрити линкове, то най-вероятно е наказан от


  • Sitewide/footer линкове – това може да бъде показател за нечестно придобити/платени линкове и често се наказва от


  • Линкове от линк мрежи – ако линк мрежата е създадена хитро, тя трудно може да бъде идентифицирана от Google, но ако линковете Ви идват от домейни, които са разположени на един и същ IP адрес, то можете да получите наказание.


След като имате списък с линковете, които не са доброжелателни за Вашия уеб сайт, следващата стъпка е да ги премахнете. Ако Вие сте създали част от тях, това не е трудна задача, но ако те идват от сайтове, до които нямате достъп, можете да имате проблеми. От Google са създали инструмент, който частично помага за втория случай. Използвайки Google Disavow, Вие можете да уведомите Google, че въпросните линкове не са създадени от Вас и не искате алгоритъма да ги взима предвид, когато класира сайта ви.


Линк одитите могат да бъдат доста сложен и дълъг процес и е от изключителна важност, да бъдат извършени правилно. Неправилното използване на Google Disavow може да доведе до лоши последици за Вашия сайт и ако не сте сигурни как се използва, съветваме Ви да свържете със SEO експерт, който да направи правилен линк одит на Вашия уеб сайт и да премахне линковете, които Ви вредят.

Коментари