5 съвета при писане на блог пост

1
1. Заглавието е важно


Чували ли сте българската поговорка: „По дрехите посрещат, а по ума изпращат“? В света на дигиталния маркетинг, можем да я преформулираме като: „По заглавието посрещат, а по съдържанието изпращат“, с тази разлика, че ако нямате добро заглавие е твърде вероятно никой да не си направи труда да прочете текста под него. Времената, в които хората отваряха пощите си в abv и се радваха, че са получили писмо отдавна изчезнаха. Хората всячески се стремят да филтрират до максимум информацията, която ги залива, а най-лесният начин да го направят е като прочетат заглавието. Доброто заглавие обещава на читателя някаква полза, която той ще получи, след като прочете статията. Плюс е, ако заглавието има призив за действие. Заглавието: „Научете как да се предпазите от хлебарките“ е чудесен пример как може да се съчетае призив за действие и обещание в едно.


2. Силно начало


Представете си, че сте успели да създадете страхотно заглавие, което е успяло да заинтригува хората. Ще бъде жалко да им поднесете безинтересна информация още в началото и да не успеете да ги задържите. Трябва да успеете да разпалите въображението на читателите още в първите 50 думи на статията си, за да ги накарате да продължат да четат. Ако началото е слабо, шансовете да прочетат целия текст са доста по-ниски.


3. Добра структура на съдържанието


Попадали ли сте на текстове, които само при вида си Ви плашат и Ви карат да натиснете бутона хикс? Въпросът беше по-скоро риторичен. Всеки е попадал на такива текстове, които нямат подзаглавия, нито булети, а някои дори не са разделени на параграфи. Освен да е пълен с полезна и интересна информация, текстът Ви трябва да е така структуриран, че да има добра четливост и да увлича читателите. Не използвайте прекалено дълги изречения, всяка неяснота, която кара читателят да се двоуми какво искате да кажете е във Ваш минус. Хората обичат лесно смилаема информация. Помислете дали да не обогатите блог поста си с една инфографика, чиято цел е точно такава- да поднесе голям обем от лесно смилаема информация.


4. Каква е крайната цел?


Не си струва трудът и времето да пишете блог, ако нямате ясна цел защо го правите. Замислете се преди да започнете, дали целта Ви е да превърнете хората, които са купили нещо от онлайн магазина Ви в редовни клиенти или да се позиционирате на първа страница в Google за дадени ключови думи. Ясно обособените цели са половината от работата Ви, но ако ще го правите просто, защото всички в бранша имат блог, съветваме Ви да помислите за поне още една причина, понеже създаването на качествено съдържание е услуга, който трябва да се изпълнява дългосрочно, за да се усетят резултатите.


5. Промотирайте блога си


Отделете време и средства, за да направите блога си популярен. Ранди Фишкин от Moz съветва да се придържаме към правилото 20/80 или иначе казано: да отделяме 20% от времето си, за да напишем създадем съдържанието и 80% от времето, за да го промотираме. А, на темата „Как да промотираме съдържанието си“ , ще се спрем в някоя от следващите статии.

Коментари