SEO в миналото и днес

1
Днес светът и икономиката му се движат и благодарение на интернет. Продажбите в мрежата отбелязват всяка година все по-високи върхове. Всяка компания е длъжна да присъства във виртуалния свят, ако желае да извлече допълнителни ползи за бизнеса си. С изграждането на фирмен уебсайт тя заявява своето присъствие в мрежата, но не всичко се изчерпва със самото му създаване, важна част от бъдещият му успех е правилната SEO оптимизация и спазването на добрите практики.


Какво е добро и какво не за Вашия уебсайт? Този въпрос не е подвеждащ, но ако днес някой начин на действие е приемлив за търсачките, то след време може да се окаже, че той не работи или дори вреди на уеб проекта Ви. Изводът е, че за да се позиционирате на първа страница (или първите места), задължително трябва да подберете правилния изпълнител за SEO оптимизация. Оптимизаторът (или екипът), който сте избрали следят ежедневно всички нововъведения в алгоритмите на търсачките и задължително се съобразяват стриктно с тях.


Преди години класирането на уебсайт или страници от него бяха елементарно занимание, в повечето случаи самите действия по извеждането му на първите места се свеждаха единствено до хиперлинковете, които се поставяха в различни други сайтове (страници в мрежата) към страницата, която се оптимизираше. Честа практика се явяваше и да се споменава десетки или дори стотици пъти ключовата дума, по която се оптимизира в една страница. Не липсваха и текстове генерирани от софтуер (уникални, но безсмислени). Всички подобни действия в момента водят до отпадане от челните места и дори изкарване на сайта от резултатите в Google. За кратко време се постигаха огромни успехи, но тази „игра“ придоби огромни размери и разработчиците на търсачките бяха принудени да добавят много нови процеси, които да „проверяват“ полезна ли е реално една страница за потребителите или не.


В днешни дни алгоритмите на търсещите машини включват огромен набор от величини и изисквания към всеки онлайн проект, за да му предоставят предимство пред милионите други страници, които са в същата ниша. За пример, това са входящи и изходящи линкове, уникалността на текстовете, за колко време се зареждат самите страници, с изчистен програмен код ли са те, оптимизирани ли са снимковите материали, споделят ли се страници в социалните мрежи и много други фактори, които имат пряко влияние за класирането на първите места. За сведение към момента алгоритъма на Google, който следи за качеството на всяка страница включва над 200 „ориентира“, по които се определя и самото класиране.


Съобразяването с алгоритмите на търсачките при SEO води почти винаги до добри резултати и гарантира, че сайтът ще избегне наказание. Работата по оптимизиране отнема време и ресурси, които трябва да се създадат или да бъдат закупени (текстове, хиперлинкове). Стигаме и до цената на услугата, която от описаното до момента става ясно, че няма как да е прекалено ниска спрямо вложенията за осъществяването ѝ.

Коментари