Използване на социалните мрежи при SEO оптимизация

1
Преди години при SEO оптимизация се разчиташе основно на линкове, които добавяше самия оптимизатор, днес картинката е доста по-разнообразна, давате право и на всички останали потребители да споделят Вашето полезно съдържание в социалните мрежи, които са силно посещавани в световен мащаб. Те са с високи показатели като PR (пейдж ренк) и PA (пейдж ауторити), които са в основата на алгоритъма на търсачките. Освен шерването (споделянето) от потребителите, те могат и да харесват (лайкват) всеки линк (снимка, видео), който са счели за полезен и одобряват неговото съдържание. Присъствието Ви в тези мрежи е задължително, ако желаете да израствате в интернет бизнеса с всеки свой проект.


Всеки социален сигнал (разбирай харесване или споделяне) се отчита като плюс от търсещите машини. Единственото нужно за разрастването Ви в тях е да имате акаунт, който е активен спрямо останалите потребители в мрежата и същевременно с него споделяте ваши публикации. Ще разгледаме 5 от най-популярните социални мрежи днес и ще обърнем внимание на възможностите, които дават в помощ на SEO оптимизацията.


Facebook – тази социална мрежа е с най-много потребители спрямо останалите и конкуренти. Тя има огромен брой посещения всекидневно и възможността за споделяне на линкове или други медийни файлове в страници, групи и профили прави нейната част в SEO оптимизацията безценна. Авторитетен акаунт в нея (разбирай такъв с много приятели и последователи) може да ви изстреля на върха за много кратко време.


Youtube – споделянето на видео и гледането на такова в интернет заема голяма част от времето на всеки потребител в мрежата. Кратко ревю на продукт или някоя интересна случка може да предизвика вълна от споделяния и харесвания в мрежата (вирал ефект), които биха допринесли за повече трафик към сайта Ви ако има добавен линк към него под самия видеоклип или в профила, който го споделя. Положителните последици при SEO оптимизацията са неоспорими, ако съдържанието е уникално и споделянията и харесванията са натурални (естествени).


Twitter – микроблог платформата привлича все повече нови потребители. Ако искате да разберете какво се случва точно в този момент в някоя точка на света това е социалната мрежа, която ще Ви даде нужната информация. Чрез хаштаговете с търсене в нея бързо може да откриете важна информация за Вас. Единственото ограничение е в символите, които може да съдържа един ваш „туит“, те са 140. В тях трябва да съберете линка, който искате да споделите или текста, който смятате, че ще е интересен за останалите.


Pinterest – социална мрежа, която не е добре позната и развита все още в България, но в световен мащаб тя набира все повече потребители. Идеята при нея е да се споделят снимкови или видео материали, които са ви направили истинско впечатление. Към всяка снимка, която споделяте има опция да се добави линк или чрез прибавяне на плъгин към уебсайт, може да се споделя всяка фотография в социалната мрежа, като автоматично се добавя и линк към оригиналния източник. Всеки акаунт има възможност да направи свои тематични бордове, в които да споделя своите открития в Pinterest или в интернет.


Google+ - въпреки, че отделиха социалната мрежа от Youtube и Google я дистанцираха от други свои приложения тя все пак има голям брой потребители, които могат да се ангажират с вашите публикации в нея. Работата с нея наподобява тази с Facebook като функционалност, но все пак има достатъчно разлики, които сами трябва да откриете в процеса на работа с нея.


В заключение можем да обобщим, че всеки акаунт в споменатите социални мрежи има своята немалка роля в днешната SEO оптимизация. Всяка ваша публикация, споделяне или харесване може да изиграе важна роля за желаното класиране в търсещите машини.

Коментари